شگفتی های نماز
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4770
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23607
بازدید ماه : 197996
بازدید کل : 1609675
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 14 / 8 / 1398

نماز فشار خون را کم میکند.

پژوهشگران مي گويند كه ايمان براي استمرار وجود بشر بسيار ضروري است؛ زيرا او را با حقايق زندگي اش بسيارسازگارتر مي كند و بهسؤالاتي كه مغز برايش مطرح مي كند، پاسخ مي دهد ونيز دريافته اند كه نماز ( مثلا به شيوهء بودايي) فشار خون را كم مي كند واندوه و نگراني را از بين مي برد و همچنينن ميانگين ضربان قلب را كاهش مي دهد.  از اين رو براي سلامتي و تندرستي انسان، دينداري بهتر از الحاد است و بهترين نوع نماز، نماز مسلمان است؛ زيرا به خالق نزديكتر است... خداوند مي فرمايد: (إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ

پژوهشگران ميگويند: كه زن باردار از حركات نماز براي قوي كردن ماهيچه هايش و گردشخون بهره مي برد و فشاري كه جنين بر پاها واردمي كند در خلال سجده كاهش مي يابد. همچنان كه حركات نماز به مثابهء تمرينات ورزشي براي زن باردار -  به ويژه در هفته هاي آخر بارداري- به شمار مي رود و اين ورزش براي تسهيل وضع حمل طبيعي، با اهميت است. سبحان الله. خداوند نماز را بر ما واجب كرده تا راحتي و سعادت را به ما ببخشد. مي فرمايد:(وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا لَا نَسْأَلُكَ رِزْقًا نَحْنُ نَرْزُقُكَ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَى) [طه: 132].

(و خانواده ات را به نماز فرمان بده و خود نيز بر آن شكيبايي ورز؛ از تو رزقي نمي طلبيم، ما به تو روزي مي دهيم و عاقبت نيكو براي پرهيزكاري است.)

نماز آلزایمر را به تاخیر میاندازد.

كتاب جديدي كه به تازگي از محقق  "نيوبرگ" از دانشگاه پنسيلوانيا در ايالات متحده منتشر شده است، در يافته است كه ايمان به خداوند براي احساس امنيت و بهبود وضعيت و كار مغز بسيار مهم است و نيز ايمان تغييراتي دائمي در شيوهء كار مغز ايجاد مي كند كه بيماري آلزايمر را به تاخير مي اندازد و به انسان كمك مي كند  تا براي زندگي بهتر با محيطش سازگار شود. ايمان با بيماري خرفتي (ضعيف العقل شدن به واسطهء پيري)  كه حاصل مرگ ناگهاني  تعداد زيادي  از سلولهاي  مغزي است مبارزه مي كند، همچنانكه  بيماري پاركينسون را درمان مي كند. سبحان الله. خداوند با واجب كردن نماز بر ما، يك درمان رايگان به ما بخشيده است...خداوند متعال مي فرمايد:(حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ وَالصَّلَاةِ الْوُسْطَى وَقُومُوا لِلَّهِ قَانِتِينَ) [البقرة: 238].

(بر همهء نمازها، به ويژه نماز ميانه (ظهر) محافظت كنيد و فروتنانه براي خدا قيام كنيد.)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: نماز
برچسب‌ها: شگفتی های نماز
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی